2000ste klant bij repaircafé

Repareren van gebruiksartikelen wordt steeds vaker gedaan. Het repaircafe heeft de 2000ste klant ontvangen.

Op zaterdagmorgen 15 april was Mevrouw Siegmund de 2.000ste klant van het Repair Café sedert de oprichting op 1 januari 2015. Volkomen verrast werd ze door Leo Veldhuis, coördinator van het Repair Café, in het zonnetje gezet. Ze mocht de door bakker Spikker gemaakte taart voor alle aanwezigen aansnijden en kreeg het handboek van Martine Postma, oprichtster van Repair Café Nederland, met de titel “Weggooien. Mooi niet“ overhandigd.

Met in totaal 28 klanten op één morgen kan geconcludeerd worden, dat de belangstelling na de corona-periode een stijgende lijn vertoont. Wanneer wij de lijn doortrekken dan komen wij dit jaar op een gemiddelde van boven de 400 klanten per jaar. Haaksbergen beschikt over een goed draaiend vrijwilligersteam, bestaande uit verschillende technische beroepen. Het herstel percentage ligt boven de 60% van de aangeboden defecte gebruiksartikelen en daar zijn wij als ’t Gilde best trots op.

Repair Cafés zijn in Nederland niet meer weg te denken. In WNL op zondag van 9 april jl. was de oprichtster van het Repair Café, Martine Postma, bij Rick Nieman nog te gast. Hierin werd duidelijk gemaakt, dat van Europese zijde speciale aandacht wordt gevraagd voor de repareerbaarheid van defecte gebruiksartikelen.

HAVIC, de Haaksbergse Videoclub, was ook van de partij en maakte van het hele gebeuren opnames.

De eerstvolgende zitting is op de eerste woensdag van de maand, 3 mei a.s. van 9.00 – 12.00 uur, aan de Industriestraat 51 in Haaksbergen.
Naast de nodige reparaties kan ook het (tuin-)gereedschap weer in goede conditie worden gebracht. Een kopje koffie/thee staat altijd klaar. De reparaties en het slijpen is gratis, maar een gift is altijd welkom.

Kijk voor meer informatie op de website van het Repair Café
https://www.gildehaaksbergen.nl/repair-cafe

Volg het Nieuws uit Haaksbergen
http://haaksbergeninbeeld.nl/category/nieuws/